Login vergeten?

Advertentie maken, publiceren en promoten

Goede advertenties maken en bovenaan plaatsen

Direct aanmelden

Je advertentie maken publiceren en promoten werkt heel eenvoudig. In het stappenplan zie je stap voor stap hoe je een advertentie maakt en publiceert. Ook laten we je zien hoe je een advertentie promoot en geven we je tips voor het maken van een goede advertentie. Op die manier kun je het maximale uit je advertentie halen.

Advertentie maken en publiceren

Een advertentie maken en publiceren op verkoopsites als Marktplaats, Speurders en Bol.com is eenvoudig. Hoe het moet, zie je terug in het stappenplan. Je kunt op ongeveer 30 verschillende websites jouw advertentie plaatsen. Een tip is om niet alleen te plaatsen op de voor jou bekende sites. Gebruik alle sites die relevant en beschikbaar zijn.

Bij het maken van je advertentie geven we uitgebreide kenmerken mee die je kan invullen, zodat je een rijke advertentie krijgt. Zo verhoog je de kans om te verkopen aanzienlijk.


Je advertentie promoten

Heb je een Gold- of Pro-account dan word je advertentie maandelijks automatisch omhoog geplaatst. Desgewenst kun je hem vaker omhoog plaatsen. Het is verstandig om dit regelmatig te doen. Op die manier zorg je ervoor dat jouw advertentie altijd snel zichtbaar blijft voor een potentiële koper.

Wanneer je een silver account afsluit, krijg je €10,- aan promotie tegoed (credits) van ons. Bij een Gold account krijg je €20,- en bij een Pro account €40,-. Deze credits kun je gebruiken om je advertentie(s) omhoog te plaatsen. De meeste (ver)koopsites bieden mogelijkheden die het omhoog plaatsen toestaan. Dit kan volledig gepland per advertentie worden ingesteld.

Hoe plaats ik mijn advertenties omhoog?


Hoe maak je een goede advertentie?

Een goede advertentie levert je de helft meer kliks op en zorgt daardoor voor een snellere verkoop van je product of dienst. Maar hoe maak je een goede advertentie? Een paar simpele tips helpen je hierbij.

  • Maak een pakkende titel. Zorg dat een potentiële koper meteen ziet wat je verkoopt. Verwerk in de titel de merknaam, het type en kenmerken die het belangrijkste zijn. Veel verkoopsites hebben een zoekmachinefunctie. Wanneer een potentiële koper zoekt op een woord wat in jouw advertentie staat, wordt je advertentie getoond.
  • Kies een goede rubriek om je advertentie in te plaatsen. Probeer ook latente behoeften van potentiële klanten op te wekken. Misschien is een net even andere rubriek beter om dit te doen. Op die manier kun je mensen die vergelijkbare producten zoeken triggeren om jouw advertentie te bekijken. Plaats ook in meerdere rubrieken. Kijk goed of de betreffende verkoopsite dit toestaat. Het mag namelijk niet op iedere verkoopsite.
  • Geef een prijs op. Dit vinden potentiële kopers prettig. Wanneer in je advertentie staat bieden of tegen elk aannemelijk bod, hebben mensen geen idee wat je richtprijs is en zullen ze minder snel reageren op je advertentie of plaatsen ze een heel ander bod dan dat je in gedachten hebt.
  • Niet je gehele advertentietekst wordt getoond in de zoekresultaten van de verkoopsites. Maak daarom een korte en duidelijke omschrijving van je product. Zo zorg je ervoor dat potentiële kopers meteen zien wat je aanbiedt.
  • Geef zo veel mogelijk informatie op. Potentiële kopers hebben behoefte aan veel relevante informatie.
  • Heb je een website? Voeg dan je link toe. Zorg dat bezoekers ook terecht komen op de juiste landingspagina.
  • Een foto zegt meer dan duizend woorden. Plaats altijd foto's van het werkelijke product. Wanneer je in een advertentie van een tweedehands product een foto van het nieuwe product plaatst, haken mensen snel af. Fotografeer het product vanaf verschillende invalshoeken en fotografeer ook de mankementen. Gebruik scherpe en duidelijke foto's. Dit maakt een wereld van verschil als het om de verkoop van je product gaat.