Algemeen

Creëer handmatig de perfecte advertentie

Naast alle koppelingen met webshops en de mogelijkheid je eigen datafeed te importeren om automatisch advertenties te genereren kan je ook handmatig advertenties aanmaken. Zo kan je bijvoorbeeld algemene advertenties aanmaken die je doelgroep aanspreken om nog meer potentiële kopers te bereiken. Heb je geen webshop? Maak dan handmatig advertenties aan die je met één druk op de knop plaatst op alle relevante verkoopkanalen.


Verkoop je producten op alle gratis en betaalde verkoopkanalen

AdvertentiePlanet is een gebruiksvriendelijke tool waarmee je producten direct doorplaatst op alle grote verkoopkanalen in Nederland, België en Duitsland. Adverteer gratis op kanalen zoals Speurders, Tweedehands.nl, Marktplaza, Koopplein, Marktnet, Tweedehands.net, Aanbodnet en Aanbodpagina. Je kunt ook je advertenties op betaalde kanalen zoals Marktplaats, bol.com en Google Shopping plaatsen.

Hoe maak je een goede advertentie?

Een goede advertentie levert je meer reacties en kliks op en zorgt daardoor voor een snellere verkoop van je product of dienst. Maar hoe maak je een goede advertentie? Een paar simpele tips helpen je hierbij.

Maak een pakkende titel.
Zorg dat een potentiële koper meteen ziet wat je verkoopt. Verwerk in de titel de merknaam, het type en kenmerken die het belangrijkste zijn. Meer dan 70% van de bezoekers vindt een advertentie namelijk via een zoekopdracht. Wanneer een potentiële koper zoekt op een woord dat in jouw advertentie staat, wordt je advertentie getoond.

Kies een goede rubriek om je advertentie in te plaatsen.
De overige 30% van de bezoekers vindt je advertentie door in een specifieke rubriek te zoeken. Door je advertentie in de best passende rubriek te plaatsen zorg je ervoor dat ook deze groep potentiële kopers je weten te vinden.

Geef een prijs op.
Dit vinden potentiële kopers prettig. Wanneer je het prijstype van je advertenties op 'Bieden' of 'Tegen elk aannemelijk bod' zet zullen bezoekers minder snel reageren op je advertentie, of een onrealistisch bod plaatsen. Een 'Vaste prijs' wekt vertrouwen en zorgt voor een snelle verkoop, zonder dat je nog hoeft te onderhandelen over de prijs.

Geef zo relevant mogelijke informatie op.
Potentiële kopers hebben behoefte aan relevante informatie, niet zozeer aan veel informatie.

Heb je een website?
Voeg dan je link toe. Zorg dat bezoekers ook terecht komen op de juiste productpagina.

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden.
Plaats altijd afbeeldingen van het werkelijke product. Wanneer je in een advertentie van een tweedehands product een foto van het nieuwe product plaatst, haken mensen snel af. Fotografeer het product vanaf verschillende invalshoeken en fotografeer ook de mankementen. Gebruik scherpe en duidelijke foto's. Dit maakt een wereld van verschil als het om de verkoop van je product gaat.

Begin de omschrijving met de meest relevante informatie.
In de zoekresultaten op de meeste verkoopkanalen worden de eerste paar zinnen van je advertentie weergegeven. Zorg er daarom voor dat in de eerste zinnen bovenaan je advertentie de meest relevante informatie over je product of dienst staat.